Školní vzdělávací program školní družiny

při Základní škole a mateřské škole, Předměřice nad Labem,

okres Hradce Králové

 

Charakteristika školy a školní družiny
Od 1. ledna 2003 je základní škola právním subjektem, jehož součástí jsou školní družina, mateřská škola, školní jídelna a obecní knihovna. Od 1. ledna 2006 má subjekt název Základní škola a mateřská škola, Předměřice nad Labem, okres Hradec Králové. ZŠ a MŠ je úplná škola s 9 postupnými ročníky, 3 třídami mateřské školy a 4 odděleními školní družiny. Budova školy je umístěna v klidné části obce nad Tyršovými sady. 

Každé oddělení školní družiny využívá vlastní vyhrazenou místnost přímo v budově základní školy. Školní družinu navštěvují žáci  1. - 3. ročníku, celková kapacita je 120 dětí.

Školní družina (dále jen ŠD) tvoří mezistupeň mezi výukou ve škole a výchovou v rodině.

Cíle školy

- naučit žáky vážit si:

- poskytnout všem stejné možnosti učit se dle svých možností,
- podpořit intelektuální, tělesné a umělecké nadání žáků s cílem vytvořit harmonickou osobnost,
- naučit žáky rozhodovat se a zodpovídat za své činy,
- naučit žáky pracovat samostatně i v týmu,
- rozvíjet praktickou komunikaci v mateřském i cizím jazyce,
- umožnit. aby každý žák zažíval denně alespoň drobný úspěch.



Formy vzdělávání

Hlavním posláním ŠD je zajištění odpočinkové, rekreační a zájmové činnosti žáků.

Odpočinkové činnosti
- mají odstranit únavu, do denního režimu se zařazují nejčastěji po obědě, před vyučováním ráno pro děti, které brzy vstávají a dále podle potřeby kdykoli během dne - stolní a společenské hry, námětové hry, klidné zaměstnání, poslech, předčítání, četba
dětských časopisů, apod.
Rekreační činnosti
- slouží k regeneraci sil, převažuje aktivní odpočinek s náročnějšími pohybovými, sportovními, turistickými nebo manuálními prvky, jsou realizovány ve větší míře venku.
- hry a spontánní činnosti mohou být rušnější, což lze považovat za možnou relaxaci po soustředění na vyučování a ne za nekázeň
Zájmové činnosti
- rozvíjejí osobnost dítěte, umožňují jeho seberealizaci, další poznávání a další rozvoj dovedností
- zařazují se jako činnost skupinová nebo individuální, jako organizovaná nebo spontánní aktivita
Příprava na vyučování
- didaktické hry a další činnosti, které rozšiřují a upevňují poznatky získané při vyučování



Výchovně vzdělávací obsah

Člověk a jeho svět

Místo, kde žijeme
- domov - prostředí domova, orientace v místě bydliště
- škola - prostředí školy a školní družiny, činnost ve škole a školní družině, bezpečná cesta do školy
- město – minulost a současnost, význačné budovy, tradice, poznávání místních památek, posilování vztahu k místním tradicím
- okolní krajina – poznávání přírody, vliv krajiny na život lidí, působení lidí na krajinu a životní prostředí, světové strany
- regiony ČR, Praha a oblast, kde žijeme, poznat své nejbližší okolí
- naše vlast – domov, krajina, národ, základy státního zřízení, státní symboly, státní svátky, rozšiřování zeměpisných a historických znalostí o naší vlasti
- Evropa a svět – kontinenty, evropské státy, EU, cestování
- zeměpisné mapy – ČR, sousední státy, Evropa, svět

Lidé kolem nás
- rodina – postavení jedince v rodině, role členů rodiny, vztahy v rodině, příbuzenské vztahy, funkce rodiny, povolání
- soužití lidí – mezilidské vztahy, komunikace, vzájemná úcta, pomoc slabším, nemocným a starším osobám, výchova žáků k toleranci v praktickém životě
- chování lidí – pravidla slušného chování, odmítání rasismu, boj proti šikaně, chování ke spolužákům a k dospělým, principy demokracie, pozitivní klima ve školní družině, vzájemná úcta, tolerance a radost ze spolupráce
- vlastnictví – soukromé, veřejné, společné, peníze
- právo a spravedlnost – základní lidská práva dítěte, práva a povinnosti žáků školy, protiprávní jednání, právní ochrana občanů a majetku, soukromé vlastnictví
- kultura – podoby a projevy kultury, kulturní instituce
- základní globální problémy – globální problémy životního prostředí, významné sociální problémy, nesnášenlivost mezi lidmi

Lidé a čas
- orientace v čase a časový řád – určování času, dějiny, kalendáře, letopočet, generace, režim dne, roční období, vytváření základů pro využívání volnočasových aktivit, naučit se dělit čas pro učení a zábavu
- současnost a minulost v našem životě – proměny způsobu života, bydlení, předměty denní potřeby, průběh lidského života, státní svátky a významné dny, připomínání významných výročí a historických událostí
- regionální památky – péče o památky, rozšiřování historických znalostí o regionu
- báje, mýty a pověsti – minulost regionů a předků, vlast, rodný kraj

Člověk a jeho zdraví
- péče o zdraví, zdravá výživa – pobyt na čerstvém vzduchu, předcházení nemocem a úrazům, osvojování dovedností a návyků týkajících se hygieny, účelné plánování svého času, denní režim,zdravá strava, pohybový režim, pitný režim, první pomoc, upevňování vztahu ke správnému životnímu stylu
- návykové látky a zdraví – odmítání návykových látek (alkohol, kouření, drogy), hracích automatů a počítačových her
- osobní nebezpečí – bezpečné chování v rizikovém prostředí (šatny, schodiště, gymnastický sál, zahrada, hřiště…), bezpečné chování v silničním provozu (automatické osvojení základních pravidel, dopravní značky, předpisy) v roli chodce a cyklisty, chování chodců na chodníku a vozovce, seznamování s nepřehlednými a nebezpečnými místy nevhodnými pro hry, chování ve veřejných dopravních prostředcích, krizové situace (šikana,týrání), setkání s neznámými lidmi, umění požádat o pomoc
- situace hromadného ohrožení – povodně, dopravní nehody, požáry, výbušniny, nebezpečné látky, používání telefonické tísňové linky, práce hasičů, policie, armády
- upevňování návyků správného držení těla při všech činnostech, průpravná a relaxační cvičení, vhodné obutí a oblečení na tělovýchovnou činnost
- rozvoj tělesné zdatnosti – rychlost, síla, pohyblivost, koordinace pohybů, cvičení rovnováhy, organizace práce a volních vlastností (čestnost, sebeovládání, kázeň, rozhodnost, vytrvalost, rozvoj iniciativy a aktivity)
- pohybové hry – využití náčiní při cvičení, hra fair play
- základy atletiky – rychlý běh, skok do dálky, hod míčkem, štafety
- základy sportovních her – manipulace s míčkem, pálkou, vybíjená, fotbal, hod na koš, spolupráce při hře
- další pohybové činnosti – školka s míčem, školka se švihadlem, hry s lanem, cvičení s obručemi, skákání gumy, pouštění draků
- základní tělocvičné názvosloví – povely, signály, organizování, měření a posuzování pohybových dovedností, her a soutěží, jednoduchá pravidla her, soutěží a závodů

Člověk a příroda
- vytváření ohleduplného vztahu člověka k přírodě a podílení se na její ochraně, ochrana životního prostředí,ochrana živočichů a rostlin, likvidace odpadů, živelní pohromy a ekologické katastrofy
- rostliny, houby, živočichové – životní potřeby a projevy, význam přírody pro člověka, druhy ovoce a zeleniny, listnaté a jehličnaté stromy, domácí a volně žijící zvířata a ptáci, zvířata v ZOO
- přírodovědné vycházky, pozorování některých živočichů, výstavky rostlin, sběr kaštanů, žaludů a přírodnin
- nerosty a horniny, půda, některé hospodářsky významné horniny,význam půdy pro život rostlin, polní práce
- propojení s pracovními a výtvarnými činnostmi – využití přírodnin, péče o rostliny,….
- ochrana životního prostředí – podíl na úklidu, třídění odpadu

Člověk a svět práce
- rozvíjení jemné motoriky, tvořivosti a vytrvalosti, rozvoj představivosti a fantazie, dodržování pracovní kázně
Práce s drobným materiálem
- prostorové a plošné práce, práce s různými materiály – papír, karton,textil, vlna, hlína, modelovací hmota, těsto, dřevo, kůže, korek, přírodní materiály
- používání pracovních pomůcek a nástrojů – nůž, nůžky, lepidlo, kladívko, kleště, aj.
- využívání prvků lidových tradic, řemesel a zvyků
- šití, přišívání, tkaní, navlékání
- seznámení s různými pracovními technikami
Konstrukční činnosti
- práce se stavebnicemi podle návodů, předloh, náčrtů
- skládanky, puzzle
- rozvíjení zručnosti, představivosti a fantazie
Pěstitelské práce
- péče o pokojové květiny, zalévání, množení
- pozorování přírody
- okrasné rostliny, léčivé rostliny, koření, zelenina, ovoce
- rostliny jedovaté, rostliny jako drogy, alergie
Příprava pokrmů
- správné stolování ve školní jídelně
- hygiena prostředí, společenské chování
- ve všech činnostech udržovat pořádek na pracovním místě
- dodržování zásad hygieny bezpečnosti
- seznámení se základy poskytování první pomoci

Člověk, umění a kultura
- výtvarné činnosti
- literárně dramatické činnosti
- hudba, zpěv a tanec
Výtvarné činnosti
- pěstování estetického cítění a představivosti
- rozvíjení fantazie
- tématické a ilustrační kreslení, malování, modelování, používání papíru i dalších materiálů
- rozvíjení smyslu pro barevnost, spontánní kresba a malba
- kresba a malba podle představy, koláže, tisk z přírodnin
- využití svátků – výzdoba oken, tříd, výroba přáníček a dárků, vánoční, popř.velikonoční trhy, zdobení kraslic, kreslení na asfalt
- besedy o knižních ilustracích
Hudba, zpěv a tanec
- zpěv sólový a hromadný, vokální činnosti, hlasová hygiena, rozšiřování hlasového rozsahu, opakování písní, nácvik nových písní
- hudební rytmus, rytmizace slov a jednoduchých říkadel
- hudební hry
- rozlišování písní a skladeb podle výrazu (smutná, veselá apod.)
Instrumentální činnosti
- hra na hudební nástroje – Orffovy nástroje
- poznávání hudebních nástrojů
- rytmizace, hudební improvizace
Hudebně pohybové činnosti
- spojení pohybu s hudbou
- pantomima a pohybová improvizace
- rozvíjení smyslu pro rytmus
Poslechové činnosti
- hudební styly a žánry – hudba taneční, pochodová, ukolébavka, lidová píseň, moderní hudba
- hudba zpívaná, reprodukovaná
- poslech hry na hudební nástroj
- hudební výrazové prostředky
Literárně dramatické činnosti
- rozvíjení správné výslovnosti, vyjadřovacích schopností
- psychosomatické dovednosti – práce s dechem, tvoření hlasu, držení těla
- herní dovednosti – vstup do role, jevištní postava
- komunikace v běžných životních situacích
- dramatizace pohádek, přednes
- vlastní literární pokusy
- základní divadelní formy: činohra, zpěvohra, loutkové divadlo, pohybové a taneční divadlo
- recepce a reflexe dramatického umění
- současné dramatické umění a média – divadelní, filmová, televizní, rozhlasová a multimediální tvorba
- individuální četba prózy a poezie, četba na pokračování, četba dětských časopisů (Sluníčko, Mateřídouška, Pastelka)
- obsah přečteného textu, hlavní myšlenka, ilustrace
- návštěva knihovny, besedy o dílech a spisovatelích
- rozvíjení kultury řeči, vyjadřovací schopnosti, klást důraz na duševní stránku prožívání
- rozvíjení pozornosti, paměti, představivosti, vnímání, fantazie, citů, tvořivosti
- dramatická hra – základ dramatické výchovy

Péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami

Respektujeme individualitu každého žáka, vytváříme přiměřené prostředí pro jeho všestranný rozvoj. Na podmínkách pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami budeme spolupracovat adekvátně s přihlédnutím k jejich handicapu s rodiči a se školou. Dle stupně a charakteru jejich handicapu bude umožňováno začleňování do volnočasových aktivit a budou zajišťovány podmínky vhodné k rozvoji jejich osobnosti. Při výběru činností ve ŠD, při motivování a hodnocení žáků bude brán ohled na integraci těch, kteří mají speciální vzdělávací potřeby.  V případě nutnosti spolupracujeme s odbornými pracovišti.

Péče o žáky nadané
Pro rozvoj talentovaných jedinců nabízí ŠD další doplňkové aktivity v oblasti jejich zájmu.

Péče o žáky se sociálním znevýhodněním

Po dohodě s vedením školy je možné snížení výše, rozdělení plateb, či odpuštění jednorázového příspěvku na ŠD.


Práce se žáky s potřebou poskytnutí podpůrných opatření

Žákům s potřebou poskytnutí podpůrných opatření je při začleňování do volnočasových aktivit věnována zvláštní pozornost. K naplnění svých vzdělávacích možností a uplatnění svých práv na rovnoprávném základě s ostatními, je skladba zaměstnání volena tak, aby se v nich uplatnili a mohli být úspěšní. Vhodným individuálním přístupem a vhodným výběrem činností umožňujeme začlenění těchto žáků do jednotlivých zájmových aktivit. Na základě doporučení poradenského zařízení je možno začlenit asistenta pedagoga i do prostředí ŠD.


Personální podmínky školní družiny

Ve školní družině pracují v současné době 4 vychovatelky. Činnost a výchovné působení vychovatelek vychází z požadavků pedagogiky volného času. Odborný růst vychovatelek je zvyšován vzdělávacími kurzy. V rámci sebevzdělávání se zaměřujeme na oblast tvůrčích zájmových aktivit.  Ve školní družině je určena vedoucí vychovatelka, která zajišťuje přihlašování a odhlašování žáků, kontrolu poplatků, předávání informací rodičům a vyřizování stížností. Žáky do jednotlivých oddělení zařazuje vedoucí vychovatelka.

Podmínky pro přijímání žáků do školní družiny

Školní družinu navštěvují děti od 1.-3. ročníku základní školy. Do školní družiny jsou žáci zařazeni na základě řádně vyplněné přihlášky podepsané rodičem nebo zákonným zástupcem. O zařazení dítěte rozhoduje ředitel školy. Rodič či zákonný zástupce je povinen respektovat ustanovení a upozornění uvedená ve Vnitřním řádu školní družiny.

Ekonomické podmínky školní družiny
Výši příspěvku
ve školní družině stanovuje ředitel školy. Celý příjem z úplaty je použit na potřeby školní družiny. Slouží na nákup pomůcek, hraček, papírnických potřeb a věcných odměn pro žáky školní družiny. Na školní rok 2017/18 byla úplata stanovena na částku 300,- Kč za jedno pololetí šk. roku. Rodič či zákonný zástupce je povinen uhradit požadovanou částku dle pokynů a v předepsané lhůtě.



Prostředí školní družiny, věcné vybavení

Školní družina využívá pro svou činnost 4 místnosti v budově školy. Vybavením se odlišují od školních učeben. Jsou vybaveny nábytkem, který velikostí odpovídá výšce žáků. Podlahová krytina odpovídá hygienickým požadavkům, je omyvatelná, ke hrám je k dispozici koberec. Každé oddělení je vybaveno hračkami, pomůckami a materiály pro zájmovou činnost, podle možností je doplňováno a obnovováno. Dále jsou k dispozici televizory,  DVD přehrávače a radiomagnetofony. Hry a stavebnice jsou umístěny tak, aby si je děti mohly samy brát. Školní družina využívá i další prostory – školní tělocvičnu, zahradu, školní hřiště a keramickou dílnu.



Bezpečnost, ochrana zdraví a pitný režim žáků

Pro činnost ŠD platí stejná ustanovení o BOZP jako ve školním řádu, pokud ŠD pro svoji činnost využívá odborné učebny /tělocvičnu, keramickou dílnu, hřiště apod./ řídí se příslušnými řády pro tyto učebny. V ŠD se žák řídí pokyny vychovatelky, školním řádem a vnitřním řádem ŠD, který je vyvěšen v družině. Žák se chová ve ŠD slušně a ohleduplně k dospělým i spolužákům, nevyjadřuje se hrubě. Dodržuje bezpečnostní pokyny vychovatelky, bez vědomí vychovatelky neopouští prostory ŠD. Za cenné předměty a mobily si děti ručí samy, protože tyto věci do ŠD nepatří. Pitný režim si zajišťují děti nápojem z domu nebo je možný nákup nekofeinových nápojů v automatu v hale školy.

Příchody a odchody dětí, organizace činností

ŠD je otevřena od pondělí do pátku od 6:15 hod. do 7:45 hod. a od 11:40 hod. až do 16:40 hodin.
Do každého oddělení se zapisuje do 30 dětí na pravidelnou docházku.
K přihlášení do ŠD slouží přiháška, ve které rodiče vyplní základní údaje o žákovi. Omlouvání žáka je stejné jako ve škole.
Vyučující předávají žáky vychovatelce po skončení vyučování. Dítě je vydáno pouze rodičům nebo osobě, kterou rodiče určí na přihášce. Mimořádně lze dítě uvolnit pouze na písemnou žádost rodičů, která je podepsaná a opatřená datem. Dítě nelze uvolnit na základě telefonického rozhovoru.
Kvůli nenarušování plánované činnosti jsou stanoveny odchody dětí ze ŠD takto: po obědě do 13:00 hod. a  pak od 14:45 hod. do 16:40 hodin.
Žáky, kteří navštěvují zájmové kroužky, si vyzvedávají vedoucí přímo v ŠD a po skončení je zavedou zpět.



Dokumentace školní družiny

Evaluace a autoevaluace

Cílem evaluace je ověřovat a zlepšovat kvalitu veškerých činností ve školní družině, včetně jejich podmínek.
Vnitřní evaluace:
- průběžné hodnocení práce vychovatelky
- hodnocení školní družiny vedením školy
- hodnocení třídními učitelkami – vzájemná spolupráce, přehled o rozvoji dětí
- hodnocení atmosféry v družině
- hodnocení realizace ŠVP
Vnější evaluace:
- zpětná vazba od rodičů a dětí
- hodnocení zřizovatele a ČŠI
- hodnocení ostatní veřejnosti podle prezentace výsledků ŠD
Evaluace práce ŠD a jejího ŠVP se zabývá:
- činností ŠD jako specifického zařízení
- kvalitou a efektivitou práce v ŠD – práce jednotlivých oddělení
- působením vychovatelky na jednotlivé děti
- stavem materiálních podmínek (kvalita pracovního prostředí, vybavení nábytkem, pomůckami,aj.)
- zajištěním bezpečnosti a ochrany zdraví
- personálním stavem ŠD a úrovní dalšího vzdělávání vychovatelek - samostudium, DVPP
Techniky evaluace a hodnocení
- denní hodnocení všech činností v ŠD, co se podařilo, co ne a hledání příčin
- hodnocení dětí – pochvala, ocenění
- pozorování dětí, rozhovory s nimi
- prezentace ŠD na školním webu
- ohlasy rodičů – zpětná vazba
- rozbor příčin neúspěchů (vandalismus, šikana)
- rozbor pedagogické dokumentace
- veřejná prezentace výsledků ŠD (veřejná vystoupení, vánoční, popř. velikonoční trhy, aj.)
Kritéria pro hodnocení pedagogů:
- veškerá pedagogická činnost odpovídá poslání ŠD
- dostatečné naplňování cílů vzdělávacího programu
- je zajištěn pravidelný rytmus a řád, který je dostatečně flexibilní
- pedagogové respektují potřeby dětí, reagují na ně a napomáhají v jejich uspokojování
- pedagogové se sami chovají podle zásad správného životního stylu a jsou dětem vhodným vzorem
- chrání soukromí rodiny, zachovávají patřičnou mlčenlivost o jejich vnitřních
záležitostech, jednají s rodiči ohleduplně, taktně a diskrétně

Náměty pro měsíční zaměření činností ve školní družině

 PODZIM
Září

 Říjen

 Listopad

 ZIMA
Prosinec

Leden

 Únor

 
JARO A LÉTO

Březen

 Duben

Květen

 Červen


Vnitřní řád školní družiny

  1. Provoz školní družiny začíná před vyučováním v 6:15 hod. a po vyučování v 11:40 hod. a končí v 16:40 hodin. Ranní družina bude probíhat každý den od 6:15 do 7:45 hod. v herně IV.oddělení (v rekonstruované budově) – zvonek u hlavního vchodu. Pro vyzvednutí dětí z odpolední družiny bude sloužit boční vchod a zvonky na každé oddělení ŠD. Z důvodu zájmových činností v ŠD je třeba si dítě vyzvednout buď do 13:00 hodin nebo od 14:45 hodin.

  2. Rodiče a další návštěvníci do heren ŠD nevstupují, při nutné konzultaci s vychovatelkou se ohlásí předem telefonicky.

  3. Rodiče jsou povinni vyzvednout své dítě nejdéle do 16:40 hod. Při nevyzvednutí vychovatelka zatelefonuje rodičům. V případě, že se družině opakovaně nepodaří telefonicky kontaktovat zákonného zástupce ani jím pověřenou osobu, anebo že zákonný zástupce nebo jím pověřená osoba při telefonickém kontaktu sdělí, že zákonný zástupce ani jím pověřená osoba nemůže dítě v přiměřené době z družiny vyzvednout, kontaktuje pedagogický pracovník za účelem zajištění přiměřené péče o dítě zástupce obecního úřadu jako orgán sociálně-právní ochrany dětí, v jehož obvodu se školské zařízení (družina) nachází. O kontaktování zástupce obecního úřadu pořídí pedagogický pracovník záznam.

  4. Školní družina se uskutečňuje formou pravidelné denní docházky.

  5. Do ŠD se zařazují žáci 1. - 4. třídy mají přednost žáci nižších ročníků a dojíždějící. O přijetí žáka k činnosti ŠD rozhoduje ředitel školy.

  6. Žáky předává učitelka po skončení vyučování a je povinna informovat vychovatelku o jakékoliv změně v rozvrhu.

  7. Docházka do družiny je pro zapsané žáky povinná. Omlouvání nepřítomnosti žáka v ŠD má stejný postup jako při omlouvání z vyučování. K mimořádnému samostatnému odchodu žáka ze ŠD je třeba písemný lístek, který obsahuje celé jméno dítěte, podpis rodičů a datum (ke stažení zde). Na základě telefonického hovoru z bezpečnostních důvodů děti ze ŠD neuvolňujeme, pouze v akutních případech.

  8. Žáky, kteří jsou přihlášeni do zájmových kroužků, si ze ŠD vyzvedávají vedoucí kroužků a dále za ně ručí.

  9. Žák nesmí svévolně opustit školní družinu, odchod domů musí být vychovatelce oznámen. Žák se slušně rozloučí.

  10. Během celého provozu ŠD ručí za bezpečnost dětí vychovatelka.

  11. Za přinesené věci do ŠD vychovatelka neručí (hračky, mobily, peníze).

  12. Žáci se musí chovat ukázněně ve všech prostorách ŠD i školy, musí dodržovat čistotu a pořádek. Jsou vedeni k vzájemnému ohleduplnému a přátelskému chování. V případě vážných kázeňských přestupků může být žák vyloučen z docházky ŠD.

  13. Školní družina uskutečňuje pravidelnou zájmovou, výchovnou a rekreační činnost, neprobíhá zde doučování ani psaní domácích úkolů.

  14. V prostředí školní jídelny pobývají žáci pod pedagogickým dozorem a dozorem vychovatelek, které dbají na to, aby děti dodržovaly zásady kulturního stolování.

  15. Jako příspěvek na pomůcky se vybírá 300,- Kč na I. pololetí šk. roku a je třeba ho uhradit do konce září. Příspěvek na II. pololetí šk. roku činí 300,- Kč, který bude vybírán do poloviny února /schváleno výborem SRPDŠ/.

  16. Pitný režim – nezávadná voda z kohoutků. Nápoj je možné si koupit v nápojovém automatu v hale.

  17. Na pobyt venku je doporučeno přinést vhodné oblečení /tepláky, kraťasy/. Vše řádně označené.

  18. Telefonický kontakt na školní družinu je 739 593 187.

Práva žáků

  1. Dítě má právo na vlídné zacházení ze strany vychovatelky a na svobodu projevu.

  2. Je mu umožněno navštěvovat zájmové kroužky.

  3. Děti mají právo na individuální přístup ze strany vychovatelky.

  4. Mohou kdykoli požádat vychovatelku o pomoc při řešení problémů školních i osobních.

  5. Děti se mohou podle své fantazie podílet na výzdobě školy a ŠD.

  6. Mají právo se podílet na plánování týdenního programu zaměstnání.


Kritéria pro přijetí

  1. Žáci 1. až 3. ročníku jsou přijímáni bez omezení.

  2. Umisťování žáků do vyčerpání naplněnosti ŠD dle těchto kritérií:

  3. Přijetí žáků 4. ročníku přednost mají dojíždějící žáci do naplnění ŠD.

 

Péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami

Respektujeme individualitu každého žáka, vytváříme přiměřené prostředí pro jeho všestranný rozvoj. Na podmínkách pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami budeme spolupracovat adekvátně s přihlédnutím k jejich handicapu s rodiči a se školou. Dle stupně a charakteru jejich handicapu bude umožňováno začleňování do volnočasových aktivit a budou zajišťovány podmínky vhodné k rozvoji jejich osobnosti.Při výběru činností ve ŠD, při motivování a hodnocení žáků bude brán ohled na integraci těch, kteří mají speciální vzdělávací potřeby.  V případě nutnosti spolupracujeme s odbornými pracovišti.

Péče o žáky nadané
Pro rozvoj talentovaných jedinců nabízí ŠD další doplňkové aktivity v oblasti jejich zájmu.

Péče o žáky se sociálním znevýhodněním

Po dohodě s vedením školy je možné snížení výše, rozdělení plateb, či odpuštění jednorázového příspěvku na ŠD.


Práce se žáky s potřebou poskytnutí podpůrných opatření

Žákům s potřebou poskytnutí podpůrných opatření je při začleňování do volnočasových aktivit věnována zvláštní pozornost. K naplnění svých vzdělávacích možností a uplatnění svých práv na rovnoprávném základě s ostatními, je skladba zaměstnání volena tak, aby se v nich uplatnili a mohli být uspěšní. Vhodným individuálním přístupem a vhodným výběrem činností umožňujeme začlenění těchto žáků do jednotlivých zájmových aktivit. Na základě doporučení poradenského zařízení je možno začlenit asistenta pedagoga i do prostředí ŠD.








V Předměřicích n. L. dne 2. 9. 2019