ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, PŘEDMĚŘICE NAD LABEM,

Lyžařský výcvik 8.A a 8.B

10. 2. 2023

9. 2 – 10. 2
Expedice se zdárně blíží ke svému cíli!

Dopoledne míříme na svah v kostýmech a užíváme si opět naprosto dokonalého počasí, které nás provází od prvního dne. Však sami můžete posoudit z níže přiložených fotografií. Odpoledne nás čekalo poslední lyžování. I přesto, že sluníčko svítilo nadále, svah byl hodně zmrzlý a jízda už nebyla bezpečná, proto jsme radši skončili dříve.

Večer jsme vyhodnotili motivační hru a rozdali diplomy. Zároveň žáci dostali i menší upomínkové předměty, různé sladkosti a především velké PODĚKOVÁNÍ! Za to jak se celý kurz chovali jak k nám učitelům, tak v rámci kolektivu si skutečně tu pochvalu zaslouží. Rádi bychom navíc poděkovali všem, kteří nám darovali příspěvkové předměty.

Děkujeme i těm, kteří nás po celý týden sledovali a velmi rádi budeme na tento lyžařský výcvik vzpomínat. Ráno už nás čekají jen povinnosti v podobě zabalení věcí a úklidu. Poté už vyrazíme rovnou směr Předměřice!

8. 2
Opět zdravíme všechny ze severního pólu!

Tentokrát nás ráno teploměr překvapil číselnou hodnotu -12 stupňů a zataženou oblohou. Na svah tak vyrážíme až ve chvíli, kdy se opět rozjasnilo a vyšlo sluníčko. Natočili jsme jízdu každého žáka, tak aby se na sebe mohli podívat a abychom mohli zhodnotit, co kdo dělá špatně a co kdo naopak dobře. K tomu nám slouží projektor, který jsme si s sebou vzali a často jej využíváme k večerním programům.

Po obědě jsme se rozdělili na dvě skupiny. Ti, co měli ještě dostatek energie vyrazili lyžovat a druhá skupina vyrazila na výlet do centra Jánských Lázní. Někteří si zašli do kavárny, jiní si zašli do obchodu a poté jsme se vydali zpět, připravit se na večerní program.

Taneční kreace se svíticími náramky proběhly skvěle. Všechny expedice trávily vymýšlením choreografie spoustu času a výsledek stál skutečně za to. V závěru večera jsme si zahráli pár společenských her a zítra nás čeká poslední den. Nejprve lyžování v maskách, poté vyhodnocení motivační hry a také předávání cen a diplomů, jak pro jednotlivce, tak pro expedice.

Vzhledem k tomu, že se žáci skvěle chovají a poslouchají, rozhodli jsme se, že si zaslouží odměnu, a to v podobě večerní koulovačky. Většina dětí měla i po celodenním lyžování spoustu energie a naštěstí pro nás učitele, jim tato zábava veškerou energii vzala a všichni následně brzo usnuli. Mimochodem, po sněhové bitvě nezůstal nikdo suchý, ani pan učitel.

Následující aktivity byly opět zaměřené na expedice. Skupiny nejprve sepisují deník, tedy nejzajímavější zážitky, které se během každého dne uskutečnily a navíc mají nový úkol na zítřek. Sněhová bouře a tma jim totiž nedovolují pokračovat k cestě a nutně potřebují leteckou pomoc. K dispozici mají svítící náramky, které si upevní na tělo. A jejich úkolem je vymyslet taneční vystoupení, jenž se bude odehrávat v naprosté tmě. Jediné, co ostatní uvidí, jsou právě svítící náramky.

Na to, jak výsledek bude vypadat se sami velmi těšíme. Vše budeme dokumentovat, abyste ani vy, rodiče, nepřišly o zajímavé zážitky a momenty.

7. 2
Posíláme další pozdrav!

Dnes pokračujeme v motivační hře. V rámci nedostatku financí nemůžou expedice pokračovat cestě, a proto musí bojovat o každou korunu. Z toho důvodu se musí zviditelnit a přitáhnout sponzory. Expedice totiž dostaly úkol a to, vyfotit se na svahu s neznámými lyžaři, udělat tedy tzv. selfie. Člen expedice přijel k lyžaři, vysvětlil úkol a požádal o fotku a nutno říci, že všechny expedice se do úkolu vrhly s nadšením a někteří dokonce využily i znalosti angličtiny a němčiny.

(Rekord na jedné fotce je celkem 13 lidí). Pokud Vás ale překvapují u některých žáků a žákyň kníry, tak ty si nechaly narůst, protože tady, na severním pólu, pomáhají vousy proti mrazu a silnému větru a bez nich se fotit nemohlo.

Společně s hrou vyrážíme i na další čtyři lanovky, které se v areálu nachází. Nejprve zkoušíme kabinku na černohorském expresu a i přesto, že výhled je nádherný a sjezdovka je nejdelší, velké množství lyžařů nás odradilo. Poté nám bylo opět příjemně teplo, a to na sedačkové vyhřívané lanovce a kromě toho jsme zkusili i klasickou jízdu na kotvě a pumě. Všechny možné druhy lanovek jsme tak již zkusili.

5. – 6. 2
Vážení rodiče,

posíláme pozdrav z prosluněných hor a s deníčkem, kterým Vás budeme provázet po dobu našeho lyžařského výcviku.

Cesta autobusem do Jánských Lázní byla bez komplikací a za necelou hodinu jsme byli již na horách. Problém se ale přeci jen vyskytl, když jsme zůstali 400 metrů pod naší chalupou, jelikož úzká a namrzlá silnice zastavovala každé auto, které se snažilo kopec vyjet, autobus nevyjímaje. Po svých jsme tak museli s veškerou bagáží vyjít až k chatě.

Následně jsme se obratem ubytovali a rovnou vyrazili do restaurace, kde na nás už čekala večeře v podobě borůvkových knedlíků. Poté jsme se přesunuli do společenské místnosti, kde jsme žáky zasvětili do motivační hry v rámci výpravy na severní polární kruh. Žáci byli rozděleni do 5 expedic a cílem každé z nich je projít čtyřmi etapami a dostat se až do nejvzdálenějšího bodu severního polárního kruhu. Krátce nato jsme hru zahájili prvními úkoly. Večerka proběhla bez komplikací.

Dopoledne nás čekalo první lyžování. Přímo u penzionu máme přibližovací vlek, který nás vyvezl k hlavnímu lyžařskému areálu, ten nabízí velké množství sjezdovek a rozhodně se máme v následujících dnech na co těšit.

Odpoledne jsme opět využili nádherného počasí a vyrazili na sjezdovku. Tentokrát bylo ale na svahu mnohem méně lyžařů, a o to víc si jízdy užili. Skončili jsme až jsme ve chvíli, kdy před námi zavírali vleky.