Informace pro rodiče:
- Účast na výuce je dobrovolná
- Nebude zajištěna ranní družina
- Žák nemusí mít třídní učitelku
- Ve skupinách může dojít i k promíchání ročníků
- Začátek výuky od 8:00 do 8:30 hod.
- Oběd pro přihlášené strávníky
- Odpolední aktivity od 12:00 do 15:00 hod. pro žáky 1. – 4. ročníku
KONKRÉTNÍ PODOBA REALIZACE VÝUKY A ODPOLEDNÍCH ZÁJMOVÝCH AKTIVIT
Skupina | Vedoucí | Časový rozvrh |
1. třída | Němečková | rozvrh |
1. třída | Marešová | rozvrh |
2. třída | Salfická | rozvrh |
3. A | Samková Jitka | rozvrh |
3. B | Tomíčková | rozvrh |
4. A | Pořízová | rozvrh |
4. B | Havlová | rozvrh |
3. A + 4.A | Voženílková | rozvrh |
5. A | Loskotová | rozvrh |
5. B | Samková Veronika | rozvrh |
Dokumenty ke stažení: | |
Čestné prohlášení | nezbytné pro vstup do školy |
Odchod ze školy | žák nebude navštěvovat odpolední aktivity a odchází sám |
Odchod z odpoledních aktivit | žák bude navštěvovat odpolední aktivity |
Budou dodržována následující bezpečnostní pravidla:
Doporučení MŠMT – výběr pravidel
OCHRANA ZDRAVÍ A PROVOZ ZÁKLADNÍCH ŠKOL V OBDOBÍ DO KONCE ŠKOLNÍHO ROKU 2019/2020
Cesta do školy a ze školy
Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:
- Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky (dále jen „rouška“).
- Dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti).
Příchod ke škole a pohyb před školou
Pohyb žáků před vstupem do školy organizuje škola podle těchto principů:
- Minimalizovat velké shromažďování osob před školou.
- Před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti).
- Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu.
Vstup do budovy školy nebo školského zařízení
- Před vstupem do školy odevzdají Čestné prohlášení (ke stažení zde, v tištěné podobě k vyzvednutí ve skříni před hlavním vchodem do školy)
- Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
- Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.
- Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.
- Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
Ve třídě
- Neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, musí každý použít dezinfekci na ruce. Doporučuje se i předchozí umytí rukou (důkladně 20 až 30 sekund vodou a tekutým mýdlem).
- Složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné, je nutné vyhnout se jakýmkoliv změnám ve složení skupiny žáků.
- V průběhu pobytu ve třídě rozhodne vyučující zda nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě.
- Při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.
- Žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě.
Při podezření na možné příznaky COVID-19
- Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
- Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, je nutné umístit jej do samostatné místnosti a kontaktovat zákonné zástupce žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka. O podezření informuje škola spádovou hygienickou stanici. Ostatní žáky je pak vhodné umístit do jiné místnosti nebo změnit aktivitu na pobyt venku s povinným nošením roušky, dokud není známý zdravotní stav indisponovaného žáka. Doporučuje se, aby škola měla bezkontaktní teploměr k měření tělesné teploty.
Rámcová pravidla pro poskytování školního stravování v zařízení školního stravování
- Žáci si odeberou tác s příborem a nápojem, strava jim bude následně vydána.
- Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití, a to do vlastního sáčku.
- Před vstupem do jídelny si každý žák umyje ruce či použije dezinfekci na ruce.
- Jinak se dodržují zvýšenou měrou běžná hygienická pravidla.
Osoby s rizikovými faktory
Ministerstvo zdravotnictví stanovilo následující rizikové faktory:
- Věk nad 65 let s přidruženými chronickými chorobami.
- Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.
- Onemocnění srdce a/nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.
- Porucha imunitního systému, např.
- a) při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.),
- b) při protinádorové léčbě,
- c) po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně,
- Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2).
- Farmakologicky léčený diabetes mellitus.
- Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).
- Onemocnění jater (primární nebo sekundární).
Co dělat v případě, že žák patří do rizikové skupiny
Do rizikové skupiny patří žák, který osobně naplňuje alespoň jeden bod (2-8) uvedený výše nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti.
Doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, pokud žák patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.
SHRNUTÍ PRO ŽÁKY, KTEŘÍ SE ZÚČASTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ OD 25.5.2020
Je třeba dodat následující dokumenty: | Dne | K dispozici |
Čestné prohlášení | 25.5. | ke stažení |
ve skříňce před vchodem | ||
Odchody z dopoledních aktivit | 26.5. | ke stažení |
od vedoucí skupiny | ||
Odchody z dopoledních aktivit | 26.5. | ke stažení |
od vedoucí skupiny | ||
Zápis v žákovské knížce | 26.5. | od vedoucí skupiny |
Žáci si s sebou budou každý den, kromě potřeb na výuku, nosit: |
2 roušky a sáčky na čisté i použité |
přezůvky (25.5. si je vyzvednou ve skříňce) |